October 14, 2012

Modelling and Make-up Competition by C's Team

Modelling and Make-up Competition by C's Team

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pok...
wah..speaking filipino le plak..hahahaha.. LAME KOT xhupdate belog nih... so mak dah xfofular dah...(cewah..before ni pon belog ko bukannye masuk carta pon)..hehehe.

ok2..kali ni entry nak cite pasal competition yg aku masuk 8bulan lepas...21Januari2012..Sabtu.. hahahaha...mule2 dlu rase malu sgt2 nak cite dlm belog..sampaikan nak masuk dlm FB pon xckp masuk competition...bangun je pagi jerit sbb teringat malu masuk competition tu..hahahaha! tapi lepas da lame2..rasenye tu mcm satu pengalaman baru n TAK sume org boleh pakai tudung mcm bendera selangor..RARE kot~ ahahaha.. ok bye(-.-)

MOTIF entry ni nak promote kakak yg makeup kan aku sebenarnye...aku pnggil die kak lina!! pertemuan pertama dgn kak lina, ku jatuh hati padanya, tak sanggup rasanya aku...(eh!! tu lirik lagu!) ok2 balik smula..~
pertemuan pertama ngan kak lina, die da senyum2 pastu aku pon ape lagi, dlm hati tgk cm best je kakak ni.. sebnrnye time ni aku dtg lambat kat stage tu sbb g breakfast kat oldtown..haha..tbe2 dtg atas stage sume org da beratur eh dgn MUA masing2.. (MUA-Makeup Artist)..aku n member da pening da sape MUA kitrg...aku bratur je last2 kak lina tegur...no 13 eh?? aku jwb..yup! trus~~ AMEK GAMBAR...

 

muke aku time ni mmg bru bgun tdo..(tapi mak mandi hoccay!) ngantok~..sbb nebes malam smalam duk pikir cane nak catwalk n tgk utube sampai kul 3pagi..ahahahah..tgk..ni pes time tau jumpe..da riang gembira mcm 5thn xjumpe...(^_^) .. competition ni ade 2.. first, utk MUA...second utk model..model tu ade kategori Ms and kategori Mrs. so lagila NEBES MAK!!!

Saudara dan saudari cikebum cikebum sekalian,

aku xtau pon before competition ni ade sesi pemilihan baju kat kdai...so xde org inform aku..jadinye, aku dtg situ dgn melenggang lenggang kangkong goreng belacan..tapi bwk la jugak tudung2 aku...kot2 dorg xsediakan tudung..so aku dgn confidentnye pikir kat situ bru nak fitting2 baju..last2...MC tu ckp sape2 yg dah fitting baju before ni boleh tukar skrg...sesiapa yg xdtg fitting baju ritu, sila pakai je baju kebaya yg ade... i was like.."HAH??? OHH MY...KALAU BAJU TU XMUAT CEMANE?? WAAAAAAAA (T_T)" member aku da siap2 bwk dress die dari rumah...so aku pon cpt2 g blakang stage...tgk baju ape yg ade...time tu model2 lain sume dah amek dah dress masing2 n pakai... aku pon g la pilih baju kebaya merah makngah... 




TADAAA~~~ (sila buat suara sengau2 Mr. Bean)

hahahahaha...cam wakil utk Selangor da aku rase...anyway kak lina, ur mkeup was beautiful...!! sorry sbb time akk makeup kan ira, ira asyik nangis je..wakakakaka..ira xpenah org makeup kan...nak letak bulu mate pelesu pon asyik xlekat je gam tu sbb mate ira da berair2...ahahahaha...n tq so much sbb sabar dgn air mate ira yg jatuh xhenti2..=) tq jugak org yg sponsor baju!! =)



too many contestants yg vogue da vas.... so mase dimakup tu mmg xyakin lgsg menang... mmg sgt2 lawa2 kot..pastu dorg ade dress sendri...ha tu antaranye la..yg sexy2 tu confirm2 lawa gile...


so aku giliran yg ke 13... mase name dipnggl, wah...xtau nak cite cmne prasaan tu..mse tu rase, ape yg tlh aku buat ni?? xpenah wat keje gile cmni....masuk bnde2 camni.. hahahahah! kak lina bg semangat kat ira!! kak lina kate, xpe...try ur best..boleh punya..just relaks..huhu..pastu adik aku pon same! kwn2 adik aku pon dtg...so dorg bg semangat kaw2 punye..huhu..tq sayangssss...!!~

ha...team ni ade bg makanan percuma tau utk models... nasi putih+ayam kari+sayur kobis...sume org aku tgk xmakan..kalau ade pon makan 1 suap or 2 suap sbb time tu mmg dah siap makeup n baju pon da pakai...tggl nak catwalk je... haa...sperti biasela kan..aku makan sampai HABIS!!! wakakakakakakkaka! siap suap kan kak lina lagi!! hahahahahahha... aku rase aku sorg je kot yg makan sampai abis makanan tu! 
K BYE~

so lepas da kenyang kurang sket la nervous tu...nebes still nebes tapi xdelah mcm sebelum makan. so sbb tu la kene makan sampai abis nasi tu..(ceh..alasan!)

so tibelah mase utk catwalk...aku naik je pentas aku da xnampak sape2 dah..time tu pikir cara jalan je..n cara nak pose sbbnye kain kebaya aku ketat gileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! sampai aku tgk video aku catwalk pon da mcm jalan terdekek2..hahahaha..lawok2..nasib bek la xterjatuh.. so mase pose tu xnervous sbb mmg slalu pose OVER kalau tgkp gmbr ngan kawan2..hahahaha..yg nebes mase jalan dari kiri ke kanan, kanan ke tgh, pastu kene jln turun pentas la..hhahaha..gilo...

n bile pemenang diumumkan, waaa....name mak jemah naik..mmg mcm xsangka n siap tanye org yg bagi adiah tu..aku ni menang tpt ke berapa sbbnye punyelah xbg attention mase dorg umumkan pemenang utk ape..sbb mase tu aku mmg xheran dgn pengumuman tu sbb confident xkan menang..last2 hah...amek kau! 

anyway, makeup kak lina mmg terbaik dats y ira dapat menang 1st runner up... so sape2 yg berminat nak amek kak lina, boleh layari belog die ni...kepada wanita2 muslimah yang xnak lelaki makeup kan, so kak lina la org terbaik dan i suggest utk amek kak lina..

kpd sape2 yg nak jd mcm kak lina, boleh jgk..sbbnye kak lina pon buat kelas makeup...haa.murah...siap ade pakej photographer lagi...classss ko maria!! hahaha..

so layari laman BLOG KAK LINA 


atau boleh message kat FB 




OK friends??? hehehe..sebagai kenang kenangan ira post jgkla sebahagian gmbr2 time competition tu utk tatapan geng2 gediks kat blog ni..maaf andai ade xkena or rase menyampah...peace yooo


 
Mak jemah dengan pemenang 1st runner up Kategori Mrs. 









 Mak jemah over~ marah azwan ali kalau tau cenggini..hahahaha


  
 ni kawan aku..name die jannah...ni dress die sendri..bwk dr rumah..classss kan?? classs ko jannah! huhu!

 
ha....ni lg la classs..!! inila judges yg kira markah kitg semua...



bergambar dgn model muslimah terkenal..wieda waheeda...

atleast ira dah hadapi cabaran ni..so entry ira yg kat bwh ni
ira rase dah dapat atasi dah ketakutan tu..sbb ira berjaya sahut cabaran ! yey! anyway, 

THANKS FOR READING!!~~ =)

0 comments:

Post a Comment

anda hot sbb post comment disini..saye kelik "like" pada anda...hihi! \(^_^)/




Thanx for reading this blog.. love u!! (^_~)

Related Posts with Thumbnails