December 08, 2010

chill at Kemamang

2 weeks...alah 2minggu je pung kat Kemaman...TAPI....rindunye pada KL da membuak2 mcm ikan dlm Pukat Tunda yg mtk dilpaskan time time tu jugak..rindu nak makan AYAM GORENG...uh...sape2 yg suke ikan, mmg heaven da vass la kan duk Kemamang..ikan fresh..sotong fresh, oren pon fresh..ok next~

oh ye...nape g Kemamang? haa..audit fieldwork..bekerje sambil cuci mate..heh..g on 23rd Nov 2010 selasa, dan duduk kat Suria Hotel..Hotel ok sbb ade swimming pool, dekat ngan laut..=) mase kat sane, Kak Fiza(my boss) and Abg Azrul (my loyer burok bos) heh kenalkan aku pada SATA..SATA ni dibuat dr ikan tau..pastu dibungkus jadi bentuk kon n dipanggang..org yg dtg situ sume cam addcited ngan SATA..but me..still xleh telan..kalau la SATA tu dibuat dr ayam mungkin aku akan makan 1 lori balak.. ok bye kau ira..xclaass langsung sbb xmakan ikan..

Sepanjang duduk sane, aku batok je..macam la aku ni g Dubai ke, g england ke, dimana disbbkan perubahan cuaca dats y xsht..aku ni ade kat kemaman je pon..hahaha..tu pon cam xsht..hadui...bak kate auditee aku, nape batok xelok2 lagi? xseswai ke duk sini? haa..tu die..KETEPEK KO IRA!!! hahaha

but i must say, Kemaman mmg xjam..HEAVEN ok bile g keje...bangun lambat pon xpe..siap lembab2  breakfast..jalan pelan2..turun tangga dr tingkat 2 sbb nak memperlahankan waktu...ok..tipu..walaupon naik lif, tapi still jalan tetap smooth steady ready made..

Erm..ape lagi yg menarik eh...ha!!HAI PENG KOPITIAM!! terbaik beb...kopi kaw..(walaupon sbenarnye aku xminum pon kopi die..) yg penting, ROTI BAKAR ko PENG..mmg TERBAIK la Peng!!pastu stiap kamis malam, aku g teropong  PASAR MALAM!!! perghhhhhhhhhhhhhhh.....mmg sgt best...coz aku jumpe ayam goreng!! hello IRA!! buhsan tau x asyik dgr ayam grg ko!! ok2..erm pasar malam die besar...panjang plak tu..aku ade la sambar 1 baju krung yg kain mmg best harga rm50 je..fuh..xdpt kat KL ni beb..sbenarnye nak cr baju utk Naz kawen tema kelabu, last2 beli baju lain..uu..camne ni..baju utk g umah naz xde...hhhhuuu..ok bye ko ira..
Makanan yg aku rase paling sdap kat sane adalah Ikan Setim/Stim/Seting kat Kedai Merah(actually xtau name kedai die hape..kitrg pnggil name kedai ikut kerusi dorg)..mmg sdap die masak..Lagi satu Kerang Bakar kat kdai tepi Fun Fair (pon xtau name kedai die ape)... oohh Lagi satu!!! mihun sup!!! perghhhhhhhhh...sedap gilee hoccay!!! oo em jjiiii!!!korg kalau g kemaman kenelah g kdai tu..die erm..name die..LUPE LAGIK!!!

Papepon pengalaman duk situ best la jugak..dgn adenye geng..kalau g sorg, mau xmeraung..huhu..sorry sape2 yg tido ngan aku xnyenyak sbb haku batuk2, berkeroh xtentu pasal..hehe..aku xsht..cececeh..eh tapi series xsehat ok..

......(eceh)


Last skali sbelum balik, kenelah beli OLE2 dr Kemaman...hee.. pen?keychain? ahh..persetankan itu semua!! hahahaha..aku beli SATA utk mama rase..20biji sata RM8..pastu kopok lekor..RM35 hengget...(10 batang kopok lekor RM5)..so aku bg mama,cek dillah, cikgu zalina, abg fazley, n abah..pastu yg paling syiokkk skali...kak fiza bawak kitrg beli KETAM FRESH gileee...mmg fresh dr fresh fresh yg ade wa cakap same lu!! naik2 je dr bot nelayan(masih hidup tergedik2 okeyh ketam tu)..trus kitrg ckp nak 6 kg..aku bwk balik 2kg..(1kg=RM18) murah kan?? haa...SURPRISE!!haha
sampai KL kul 8.30 malam, nekad trus balik seremban coz nak jumpe mama, n nak bg ketam fresh..smpai Seremban kul 10.30 malam..Flat abis..trus tido mcm putera katak..

itulah kisah saye utk entry chill at Kemamang..smoga berjumpe lagi di lain hari..
"hei hei hei..slamat ber hei hei"

2 comments:

af said...

best nye..
mau ke kemamang juga!
tp dok kejap je la coz i peminat AYAM cm u! haha
nice entry. i like~ :)

ieyra sweeto said...

tq kak af..=) u have a nice post entry too!! =)

Post a Comment

anda hot sbb post comment disini..saye kelik "like" pada anda...hihi! \(^_^)/




Thanx for reading this blog.. love u!! (^_~)

Related Posts with Thumbnails